Методичний кабінет

Методичний кабінет 

Крижопільського ПБЛ

За підсумками обласного огляду-конкурсу методичних кабінетів професійно-технічних навчальних закладів на кращу організацію методичної роботи з педагогічними кадрами  за високі показники у конкурсі ліцей нагороджено Почесною грамотою Управління освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації. 

Організаційно-технічне забезпече6ння кабінету

 

психолого-педагогічний семінар 2017-2018

Психолого-педагогічний  семінар 

                    2017-2018 навчальний  рік

 

 

ТЕМА:

«Педагогічне спілкування – компонент ефективної

самопрезентації педагога»

 

 

Завдання,  що  стоять  перед  учасниками                психолого-педагогічного  семінару

на  2017-2018навчальний  рік.

 

 

 

  1. Викладачам,  майстрам майстра в/н,  вихователям підвищувати майстерність педагогічного спілкування.

 

 

  1. Визначити суть поняття  педагогічного спілкування як форми педагогічної взаємодії

 

  1.  Визначення ролі  педагогічного спілкування  у само презентації педагога. 

 

 

  1. Розвивати та вдосконалювати  професіоналізм як основу педагогічної майстерності.   

 

 

Проблема:

‘’ Розвиток  пізнавальних  здібностей  учнів  у  процесі    навчання  і  виховання’’

Робота психолого-педагогічного семінару спрямована на вирішення існуючих психолого-педагогічних проблем ліцею та тих, які виникають.

Психолого-педагогічний семінар є складовою частиною психологічної освіти педагогів закладу. Семінар охоплює весь педагогічний колектив нашого  ліцею.

Метою семінару є підвищення  рівня психолого-педагогічної підготовки педагогів  ліцею.

Під час семінару  педагоги обмінювались досвідом  роботи з актуальних питань діяльності навчального закладу. Учасники психолого-педагогічного  семінару підготували виступи у різних формах: реферату, доповіді, презентації.

Всі  члени  психолого-педагогічного  семінару  працювали  згідно  плану  роботи  по темі : «Педагогічне спілкування – компонент ефективної

самопрезентації педагога» .

На  першому  засідання    керівник  семінару  Балан  Л.О.  охарактеризувала  загальну  тему.

Психолог  ліцею  Галіцина І.В.  виступила  з темою :   «Психологічна характеристика педагогічної взаємодії ».

Викладач фізики  Перевертана Г.М. поділилася з  колегами  досвідом по темі: « Педагогічне спілкування як психолого-педагогічна проблема».

Викладач  історії  Пустовіт Т.І. виступила  по  темі:

«Сутність педагогічного спілкування ».

  Мороз М.І. розглянула тему:« Функції педагогічного спілкування».

 

Викладач зарубіжної літератури Макарєєва Н.І. виступила з темою: «Мова педагога».

 

Викладач  права  Скаженюк Н.В.  у  своєму  виступі  висвітлила  тему:  «Структура педагогічного спілкування ».

Викладач спеціальних дисциплін з професії  «Електрослюсар з ремонту електричних машин. Електрозварник ручного зварювання» Мазур Микола Іванович розглянув тему: «Професійне спілкування у структурі діяльності педагога ».

Майстер виробничого навчання Балюк Людмила Михайлівна виступила з темою  «Спілкування як основа педагогічної діяльності майстра виробничого навчання ».

Викладач  Бевза Л.С. виступила  з  темою  «Труднощі та бар’єри в професійно-педагогічному спілкуванні педагога і учнів».

Майстер виробничого навчання Груба Тетяна Петрівна виступила з темою «Ефективні прийоми педагогічного спілкування».

Викладач Боровська Тетяна Іванівна поділилась з колегами досвідом по темі: «Спілкування як невідємна складова іміджу педагога».

Викладач української  мови  та  літератури  Кошова Н.М. виступила  з  темою: « Професіоналізм викладача як основа педагогічної майстерності».

Майстер виробничого навчання з професії «Маляр. Штукатур. Лицювальник-плиточник» Реплянчук Надія Іванівна поділилася досвідом роботи з теми  «Значення професійно-педагогічного спілкування».

Майстер виробничого навчання  Ткаченко Анатолій Сергійович виступив з темою  «Педагогічне спілкування як провідна складова педагогічної комунікації».

Майстер виробничого навчання Зленко Валентина Семенівна поділилася досвідом роботи з теми  «Педагогічне спілкування як діалог».

Викладач Русін О.В. розкрив  тему:  «Спілкування як основа педагогічної діяльності викладача».

Викладач  фізичної  культури  Реплянчук В.В.  виступив  по  темі:  «Педагогічне спілкування як вимір професійної майстерності викладача».

Майстер  виробничого  навчання  з  професії « Кухар-кондитер»  Косенко Н.Г. виступила  з  темою : «Майстерність педагогічного спілкування».

Вихователь гуртожитку Проказюк Н.В.  представила  тему: «Педагогічне спілкування у структурі діяльності вихователя».

З виступом по темі: «Мовлення викладача як засіб педагогічної праці» виступила Дунаєвська Н.В.

Викладач  іноземної  мови  Василишина О.І.  виступила  з  темою: «Педагогічне спілкування як засіб виховання учнів ».

Майстер виробничого навчання   Швець Богдан Анатолійович виступив з  темою : «Професійне педагогічне спілкування».

Майстер виробничого навчання  Ткачик Дмитро Миколайович  виступив з темою  «Педагогічне спілкування як фактор ефективності навчально-виховного процесу».

Керівник фізвиховання  ліцею Кудрявих Сергій Олександрович виступив з  темою:  «Основні етапи педагогічного спілкування».

Майстер  виробничого  навчання  з  професії « Кухар-кондитер» Тесмінецька Л.І. виступила  з  темою: «Спілкування в системі педагогічної діяльності майстра виробничого навчання».         Кришталь Наталя Миколаївна, майстер виробничого навчання підготувала виступ на тему: «Культура педагогічного спілкування».       

Майстер виробничого навчання   Топчинський Михайло Андрійович  розглянув тему: «Комунікативні якості майстра виробничого навчання як важлива складова його педагогічної майстерності».  

Викладач  фізичної  культури  Бурденюк І.В.  виступив  з  темою:  «Спілкування у ході проведення занять».       

Вихователь  Цибуляк  Л.Д.  представила  виступ  на  тему:

«Спілкування як основа педагогічної дільності вихователя».

Майстер  виробничого  навчання  «Електрослюсар з ремонту електричних машин. Електрозварник ручного зварювання»  Макарєєв В.М. виступив  по  темі: «Комунікативні потреби педагога та мотивація спілкування».

Викладач спеціальних дисциплін з професії «Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)» Сатановська Світлана Василівна виступила  на тему:   «Педагогічний імідж як показник педагогічної майстерності викладача».      

Викладач  іноземної  мови Шмиговська Т.А.  виступила  з  темою:  «Самопрезентація як засіб розвитку професійного іміджу педагога».

Викладач  української  мови  Фоменко Н.В. виступила  з  темою: «Техніки спілкування, їх характеристика і призначення».

Викладач  Назаренко Т.І. виступила з темою: «Педагогічна майстерність її компоненти».

Бібліотекар ліцею Лісоволик Тетяна Петрівна підготувала виступ  на тему: «Роль і місце інформаційного центру бібліотеки у навчально-виховному процесі навчального закладу».

психолого-педагогічний семінар 2017-2018

психолого-педагогічний семінар 2016-2017р

Психолого-педагогічний семінар

2016-2017 навчальний  рік

 

 

ТЕМА:

«Психолого-педагогічні аспекти формування компетентної особистості педагога в сучасних умовах»

 

 

Завдання,  що  стоять  перед  учасниками                психолого-педагогічного  семінару

на  2016-2017навчальний  рік.

 

 

 

  1. Викладачам,  майстрам майстра в/н,  вихователям підвищувати професійну компетентність шляхом самоосвітньої діяльності.

 

 

  1. Визначити суть поняття компетентності як психологічного аспекту професійного становлення педагога.

 

 

  1.  Визначення ролі викладача у формуванні позитивних якостей особистості учнів.

 

  1. Розвивати та вдосконалювати комунікативні

     вміння та навички.                            

 

Проблема:

‘’ Розвиток  пізнавальних  здібностей  учнів  у  процесі    навчання  і  виховання’’.

 

Психолого-педагогічний семінар є складовою частиною психологічної освіти педагогів закладу. Семінар охоплює весь педагогічний колектив нашого  ліцею.

Метою семінару є підвищення  рівня психолого-педагогічної підготовки педагогів  ліцею.

Під час семінару  педагоги обмінювались досвідом  роботи з актуальних питань діяльності навчального закладу. Учасники психолого-педагогічного  семінару підготували виступи у різних формах: реферату, доповіді, презентації.

Всі  члени  психолого-педагогічного  семінару  працювали  згідно  плану  роботи  по темі : «Психолого-педагогічні аспекти формування компетентної особистості педагога в сучасних умовах» .

На  першому  засідання    керівник  семінару  Балан  Л.О.  охарактеризувала  загальну  тему.

Психолог  ліцею  Галіцина І.В.  виступила  з темою :   «Психологічні аспекти формування педагогічної майстерності в сучасних умовах ».

Майстер  виробничого  навчання  «Електрослюсар з ремонту електричних машин. Електрозварник ручного зварювання»  Макарєєв В.М. виступив  по  темі: «Психологічна компетентність у професійній діяльності майстра ».

Майстер виробничого навчання Балюк Людмила Михайлівна виступила з темою  «Формування компетентнісного підходу для підвищення рівня навчальних досягнень учнів ».

Викладач  фізики   Боровська Т.І.  поділилася  досвідом  з  теми:  «Педагогічна майстерність педагога – результат творчого пошуку ».

Бершадський Олександр Аксентійович, майстер виробничого навчання з професії «Електрогазозварник»  підготував виступ на тему: « Створення психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень на уроках виробничого навчання  ».

Викладач  української  мови  Фоменко Н.В. виступила  з  темою: «Створення психолого-педагогічних умов для підвищення рівня навчальних досягнень на уроках  української мови».

З  темою: «Розвиток професійної компетентності шляхом впровадження бінарних уроків виробничого навчання» виступила викладач спеціальних дисциплін та матеріалознавства  Русіна Людмила Володимирівна.

Борщевський  Вадим Васильович  , майстер виробничого навчання з професії «Електрогазозварник»  підготував виступ на тему: « Педагогічна етика молодого майстра».

Викладач спеціальних дисциплін з професії  «Кухар-кондитер»

  Мороз М.І. розглянула тему:« Педагогічні умови формування комунікативних умінь викладача».

Викладач  історії  Пустовіт Т.І. виступила  по  темі:

«Роль викладача у формуванні позитивних якостей особистості учня ».

Викладач спеціальних дисциплін з професії «Конторський (офісний) службовець (бухгалтерія)» Сатановська Світлана Василівна виступила  на тему:   «Формування толерантної поведінки, навичок конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій та їх запобігання ».   

Викладач  іноземної  мови  Василишина О.І.  виступила  з  темою: «Психолого-педагогічні особливості професійної компетентності викладача іноземної мови ».

Старший майстер Ткаченко Валентина Олександрівна виступила з  темою: «Психолого-педагогічні особливості професійної компетентної майстрів виробничого навчання ».

Викладач зарубіжної літератури Макарєєва Н.І. виступила з темою: «Шляхи підвищення професійної компетентності викладача зарубіжної літератури».

Майстер виробничого навчання   групи  № 33  Топчинський Михайло Андрійович  розглянув тему: « Психолого-педагогічна модель майстра та шляхи її реалізації».

Майстер виробничого навчання   групи  № 36  Горохольський Віктор Станіславович розглянув тему: «Психологічна компетентність майстра у роботі з важкими підлітками».   

Майстер виробничого навчання   групи  №  26 Швець Богдан Анатолійович виступив з  темою : «Професійна компетентність майстра як одна з умов його успішної діяльності».  

Методист ліцею Ярова Л.М.  виступила з  темою: « Шляхи формування та вдосконалення професійної компетентності педагогів».

Викладач  права  Скаженюк Н.В.  у  своєму  виступі  висвітлила  тему:  «Формування громадянських компетентностей учнів засобами правознавства в ПТНЗ ». 

Викладач спеціальних дисциплін з професії  «Електрослюсар з ремонту електричних машин. Електрозварник ручного зварювання» Мазур Микола Іванович розглянув тему: «Технічні інновації у формуванні професійної компетентності майбутніх електрослюсарів ».        

Керівник фізвиховання  ліцею Кудрявих Сергій Олександрович виступив з  темою:  «Формування в учнів компетентного ставлення до свого здоров’я методами спортивних ігор».

З виступом по темі: «Засоби комунікації компетентного педагога» виступила Дунаєвська Н.В.

Викладач географії   Маціборчук В.М.  виступила  з  темою: «Компетентний викладач – компетентний учень».

Викладач Русін О.В. розкрив  тему:  «Реалізація творчого потенціалу викладачів та учнів».

        Майстер  виробничого  навчання  з  професії « Кухар-кондитер»  Косенко Н.Г. виступила  з  темою : «Формування  життєвих компетентностей учнів як запорука майбутнього успіху майстра виробничого навчання».

Майстер  виробничого  навчання   Бурдіян Олена Олександрівна виступила з презентацією на тему:  «Креативність у структурі педагогічної діяльності як складова адаптаційних можливостей особистості».

Майстер виробничого навчання з професії «Маляр. Штукатур. Лицювальник-плиточник» Реплянчук Надія Іванівна поділилася досвідом роботи з теми  «Психологічна компетентність та професійна діяльність майстра».

Майстер виробничого навчання  Ткачик Дмитро Миколайович  виступив з темою  «Формування життєвих компетентностей в учнів ліцею через систему гурткової роботи».

 Заступник директора з НР Василишина М.В. виступила з темою:

« Компетентнісний викладач – запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього прпоцесу».

Викладач української  мови  та  літератури  Кошова Н.М. виступила  з  темою: « Розвиток життєвих компетентностей учнів на уроках української літератури».

Майстер виробничого навчання  Ткаченко Анатолій Сергійович виступив з темою  «Умови підвищення професійної компетентності майстрів».

Викладач  іноземної  мови Шмиговська Т.А.  виступила  з  темою:  «Компетентність викладача іноземних мов».

Бібліотекар ліцею Лісоволик Тетяна Петрівна підготувала виступ  на тему: «Роль бібліотеки у формуванні компетентної особистості педагога в сучасних умовах».

Викладач  фізичної  культури  Бурденюк І.В.  виступив  з  темою:  «Професіоналізм викладача фізичної культури – запорука здорової дитини».

Викладач  фізичної  культури  Реплянчук В.В.  виступив  по  темі:  «Професійні компетенції та компетентність викладача фізичного виховання».

Заступник директора з ВР Шулик В.І. виступив з рефератом по темі: «Професійна підготовка сучасного майстра : проблеми і орієнтири».

Заступник директора з виховної роботи Лупол Валентина Михайлівна виступила з доповіддю на тему:  «Компетентна особистість педагога – запорука успіху у вихованні» .

Класний керівник 35 групи Бевза Л.С. виступила  з  темою  «Психологічна компетентність класного керівника».     

Вихователь  Вівчарук О.О. виступила  з  темою:

«Формування професійної компетентності вихователя».

 

Вихователь  Мартенюк Н.В.  підготувала  виступ   по  темі:  «Сутність і структура педагогічної майстерності вихователя».

Вихователь гуртожитку Проказюк Н.В.  представила  тему: «Психологічна компетентність вихователя».

Класний керівник 22 групи  Назаренко Т.І. виступила з темою: « Роль класного керівника у формуванні життєво компетентної особистості».

Вихователь  Цибуляк  Л.Д.  представила  виступ  на  тему:

«Формування колективу, його вплив на виховання особистості».

Кришталь Наталя Миколаївна, майстер виробничого навчання підготувала виступ на тему: «Робота майстра виробничого навчання з сім’ями учнів».        

Майстер виробничого навчання Зленко Валентина Семенівна поділилася досвідом роботи з теми  «Роль майстра виробничого навчання у формуванні учнівського колективу».

Вихователь   гуртожитку Ракітченко Л.В.  виступила  з  темою:  «Професійна позиція педагога як вихователя».

Викладач фізики  Перевертана Г.М. поділилася з  колегами  досвідом по темі: « Розвиток і виховання особистості».

Майстер  виробничого  навчання  з  професії « Кухар-кондитер» Тесмінецька Л.І. виступила  з  темою: «Розвиток і виховання особистості».  

Виставка 2018

В період з 19 лютого по 1 березня 2018р. в ліцеї було проведено щорічну виставку методичних напрацювань педагогічних працівників. Мета виставки педагогічної творчості: виявлення, апробація та поширення передового педагогічного досвіду, впровадження в практику роботи  закладу сучасних інформаційних технологій та педагогічних інновацій, активізація науково-дослідної і пошукової роботи в умовах оновлення змісту освіти. До експозицій виставки увійшли кращі матеріали, що відображали педагогічні здобутки педагогів з методичної та управлінської діяльності, мовно-літературної, художньо-естетичної, суспільно-економічної, природничої, психологічного супроводу розвитку особистості. Представлені сучасні моделі виховання та досвід роботи з реалізації інноваційних проектів. Учасники виставки представляли цікавий матеріал у різних формах (друкована продукція, електронні презентації, брошури, описовий матеріал, альбоми та ін.).

Загальна кількість робіт та їх зміст свідчать про постійний пошук та модернізацію науково-методичної роботи з педагогами, зростання творчого професійного потенціалу педагогічних працівників, активне використання в практичній діяльності досягнень науки, передового педагогічного досвіду, інноваційних технологій навчання та виховання, що заслуговує на позитивну оцінку.

Змістовні матеріали представили викладачі та майстри виробничого навчання Мороз М.І., Балан Л.О., Маціборчук В.М., Тесмінецька Л.І., Косенко Н.Г., Зленко В.С., Кришталь Н.М., Ткаченко А.С., Груба Т.П., Дунаєвська Н.В, Назаренко Т.І., Бевза Л.С., Русін О.В., Клейнота Н.В., Шмиговська Т.А., Балюк Л.М., Макарєєва Н.І., Скаженюк Н.В.

Виставка 2018

Атестація 2017 р.

24 березня 2017 року у ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей» відбулося підсумкове засідання атестаційної комісії. 

Виставка методичних напрацювань педагогів ліцею 2017р.

Працюючи над методичною проблемою "Розвиток пізнавальних здібностей учнів в процесі навчання та виховання" педагогічний колектив ліцею постійно працює над підвищенням свого професійного та методичного рівня.

З цією метою з 20 лютого по 6 березня 2017 року була проведена виставка методичних напрацювань педагогів. 

Педагогічні читання 2017 р.

З метою удосконалення науково-методичного рівня підготовки педагогів, стимулювання творчої ініціативи, пошуку та підтримки творчих педагогів, сприяння запровадженню їхніх методичних напрацювань  до освітнього процесу, вивчення та впровадження в практику роботи передового педагогічного досвіду 

12 і 13 січня в ДНЗ"Крижопільський професійний будівельний  ліцей"    традиційно пройшли педагогічні читання як один із заходів з покращення педагогічної майстерності педагогічних працівників, направлений на відкритий обмін досвідом  з навчання та виховання учнівської молоді.

Цьогорічні педагогічні читання пройшли на досить високому методичному та науковому рівні, викликали масу зацікавленості та обговорення, оскільки тема педагогічних читань  - «Самоосвіта – як умова професійного росту педагога».

Завдання педагогічних читань : створити умови для творчої самореалізації педагогічних працівників, підвищувати мотивацію педагогічної діяльності, методичний рівень 
професійної компетентності викладачів і майстрів виробничого навчання, вихователів.

План проведення педагогічних читань

1. Вступне слово методиста ліцею Ярової Л.М.

 Виступи доповідачів:

1) Василишина М.В.. «Робота над нормативно-правовими документами, основа професійної грамотності педагога».

2) Скаженюк Н.В. «Удосконалення форм і методів навчання на уроках історії».

3) Зленко В.С. «Форми і методи роботи над самоосвітою».

4) Вівчарук О.О. «Напрямки самоосвіти педагога та її джерела вивчення».

5) Русін О.В. «Формування мотивації навчальної діяльності учнів»

6) Горохольський В.С. «Види роботи над самоосвітньою діяльністю».

7) Топчинський  М.А. «Впровадження інноваційних виробничих технологій, спрямованих на підготовку учнів до професійної діяльності»

8) Бевза Л.С. «Самоосвіта – як основа успішної діяльності педагога».

9) Кришталь Н.М. «Інноваційні форми самоосвіти.»

10) Перевертана Г.М. «СРоль комплексного вивчення питань теорії, наукових основ предмета, питань психології, дидактики, теорії виховання» .

11. Балан Л.О. «Мотивація самоосвітньої діяльності педагога».

12. Сатановська С.В. «Поєднання самостійних занять педагога з участю його в різноманітних колективних формах підвищення кваліфікації педагогічної праці».

На педагогічні читання були винесені доповіді двох викладачів і майстра виробничого навчання, які мають атестуватися в 2017 р. : викладача математики Василишиної М.В., яка претендує на встановлення кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», викладача історії Скаженюк Н.В., яка претендує на встановлення кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» та майстра виробничого навчання Топчинського М.А., які змістовно та доступно розповіли про педагогічні знахідки своєї роботи.

Доповіді всіх педагогічних працівників належно оформлені і знаходиться в методичному кабінеті. Теми, обрані для доповідей, актуальні, співзвучні із єдиною методичною проблемою «Розвиток пізнавальних здібностей учнів у процесі навчання та виховання» індивідуальними темами, над якими працюють педагогічні працівники.  Викладачі, майстри виробничого навчання, вихователі творчо підійшли до підготовки методичних доповідей, опираючись на ППД своїх колег та власний.

Всі доповіді були попередньо розглянуті та проаналізовані на засіданнях методичних комісій та рекомендовані для заслуховування й обговорення на педагогічних читаннях.

Педагогічні читання 2017 р.

 

Педагогічна рада 11.01.2017

11 січня 2017 року в ліцеї відбулося чергове засідання педагогічної ради. 

Методичний діалог

19 травня методичною комісією викладачів гуманітарного циклу, суспільних дисциплін і фізичного виховання було проведено нетрадиційне засідання  -- методичний діалог на тему: « Мотивація як головна умова успішної діяльності учнів».Під час засідання викладачі намагалися знайти відповідь на запитання, як покращити успішність наших учнів, визначити, які аспекти мотиваційної сфери в учня не сформовані і які психолого-педагогічні засоби впливу викладач повинен використовувати, щоб сформувати в учня мотивацію до навчально-пізнавальної діяльності.

Перед початком засідання викладачі висловили свої очікування та сподівання, написавши їх на стікерах, прикріпивши  в луски на   « Золотій рибці»

Методичний діалог (Макарєєва Н.І.)

Обговорюючи питання , викладачі детально розглянули питання свідомої і несвідомої , зовнішньої та внутрішньої мотивації, визначилися з вимогами, яких потрібно дотримуватися при формуванні внутрішньої мотивації, розглянули групи мотивів, які мають певну ієрархію і виражають спрямованість особистості.

Методичний діалог (Макарєєва Н.І.)

Члени методичного діалогу визначали  якості, якими повинен володіти викладач, щоб його відносини з учнями сприяли появі і прояву інтересу до навчання  та які методи мотивації навчальної діяльності доречно використовувати на певних етапах уроку.

Методичний діалог (Макарєєва Н.І.)

Серйозно поставилися викладачі до підготовки  домашнього завдання, змоделювавши мотивацію на кожному етапі уроку ( виникнення мотивації, підкріплення та посилення мотивації та мотивація на етапі завершення уроку), використавши при цьому різні форми проведення ( презентації, усні розповіді, розігрування ситуацій).

Методичний діалог (Макарєєва Н.І.)

Завершуючи методичний діалог, викладачі  виконали вправу « Телеграма». Мета цього завдання : отримання стислої інформації від учасників про враження від методичного діалогу.  Кожен викладач склав телеграму з 10 слів, яка містила відповідь на запитання: Що було важливим для вас під час діалогу? Чого ви навчилися? Що вам сподобалося?

     

Методичний діалог (Макарєєва Н.І.)

Виставка дидактичного матеріалу 2016р.

З 15 лютого по 1 березня 2016р. проходила виставка методичних напрацювань педагогів ліцею «Зерна досвіду».

Дополнительная информация